Pucón

8 februari 2016 - Pucón, Chili

Bienvenidos!

Na twee weken met de auto rond cruisen, was het tijd om die luxe weer in te ruilen voor een busrit. En meteen eentje die kon tellen. Maar liefst 36u en wanneer we dan ongeveer halverwege langs onze oorspronkelijke bestemming Bariloche passeerden, hebben we die bestemming maar geschrapt. No way, dat we nog eens 18u terug zouden rijden in een bus die niet veel meer voorstelt dan waar we vroeger schoolreisjes mee maakten! Dus na een nachtje in Puerto Montt, reden we door naar Pucón, gelegen aan prachtige meren en een vulkaan.

Hier meteen vier nachten geboekt omdat we wel eens nood hadden aan wat rust. Veel nachtrust kregen we echter niet omdat we in een dorm moesten slapen en de hostel deelden met alle studenten van Santiago die er tijdens de zomervakantie kwamen feesten.

De eerste dag daar zijn we tot aan het meer gewandeld, hebben we ons daar een strandstoel aangeschaft en daar is het bij gebleven. Na het koude Patagonië waren we zo blij om die heerlijke zon te voelen. Dat was al van in Uruguay geleden. Veel te lang naar mijn goesting.

De dag nadien toch maar weer in actie geschoten en een mountainbike gehuurd. We dachten een tochtje te doen van 5u maar wanneer we eraan begonnen, merkten we dat we toch niet zo een grote mountainbike talenten waren en dat de route die we zouden doen meer voor gevorderden was en best gevaarlijk zonder helm en op teensletsen. Dus dan maar een alternatieve route gedaan die ons na 2u aan de andere kant van het meer bracht. Super mooi zicht daar, met de vulkaan Villarrica op de achtergrond.

Die kon je trouwens beklimmen, maar wij hadden even genoeg van al dat wandelen dus daar hebben we voor gepast en achteraf gezien bleek dit ook een goede beslissing want we hebben hier veel horrorverhalen over gehoord. Typische verkooptruc in heel Zuid-Amerika als ze een activiteit proberen te verkopen. Alles is altijd veilig, gemakkelijk en zonder enige ervaring te doen... Trapt daar niet in hé ;-)

Na een lunchke en een voetbadje (het water van het meer was ijskoud) zijn we teruggereden naar onze hostel. Na al die actie (ahum) vonden we het weer hoogtijd om te ontspannen en zijn we die avond naar de natuurlijke warm waterbronnen gegaan. Zalig dobberen en weken in die warme badjes met de lokale bevolking rondom ons die graag genoeg een babbeltje met ons kwamen doen. Echt positief door verrast. Chilenen zijn super vriendelijke mensen (we hadden hier het tegenovergestelde van gehoord).

De twee laatste dagen hebben we helemaal niet veel meer gedaan buiten één dag aan het zwembad gelegen, boek gelezen, met het thuisfront geskyped en 's avonds lekker gaan eten. En niet zomaar lekker, dat was zonder zwans de beste maaltijd die we op heel onze reis hebben gegeten (en nu kunnen we dat met zekerheid zeggen, aangezien ik dit verhaal op de vlieger richting België aan het afmaken ben ;-) We beginnen er nog van te watertanden als we eraan terug denken. Dus ooit in Pucón, ga naar Trawen!

Laatste dag was zo een aanmodderdag. Het weer was ineens gekeerd. Het was koud en regenachtig dus veel koffiekes gaan drinken en 's avonds de nachtbus op richting Santiago.

Alé, ben toch ongeveer in de helft geraakt met onze reisavonturen uit te schrijven. Ik heb het goede voornemen gemaakt om de rest van onze reis nog verder af te maken als we thuis zijn. Het zijn te schone herinneringen om te vergeten dus komt gerust nog eens kijken!

Adiós Amigos!

Nele en Roel

1. Gerda en Eddy:
    15 juni 2016
    als ik dit lees zullen jullie ondertussen thuis zijn en heel veel te vertellen aan iedereen.
    Ik vond het heel leuk van jullie te volgen.

Liefs Eddy en Gerda