Ons Zuid-Amerika avontuur

16 september 2015 - Antwerpen, België

Begin december zitten wij op de vlieger naar Rio De Janeiro. Hier start onze rondreis door Zuid-Amerika. Niet niks zo 6 maanden van huis en daarom houden we iedereen die wil graag op de hoogte via deze reisblog.

Al jaren denken we erover na om er eens lang op uit te trekken en al jaren hebben we dit plan uitgesteld. We gingen eerst samenwonen, dan kochten we een appartement,... Altijd leek er wel iets tussen te komen, maar begin dit jaar op onze reis naar Sri Lanka werd de knoop doorgehakt. "We gaan eind dit jaar of het komt er nooit van":zeiden we tegen elkaar.

Dus meteen nadien begon het geregel, want het houdt wel wat in zo een voorbereiding op een lange reis.

Roel nam ontslag op het werk en ik vroeg loopbaanonderbreking aan. Onze grootste zorg was een huurder vinden voor ons appartement, maar gelukkig vonden we snel iemand en konden we dit al van ons to-do lijstje schrappen. Nadien werden de vliegtickets geboekt. We zorgden dat we de juiste vaccinaties hadden. We planden een route waarin we de landen uitkozen die we zeker willen bezoeken. Kochten materiaal aan (trekrugzak, wandelschoenen,...) en gaven dus nu op voorhand al heel wat centjes uit aan onze reis. Nu zoeken we uit welke verzekeringen we moeten afsluiten en zo blijft ons to-do lijstje, ondanks we regelmatig dingen kunnen schrappen, onafgewerkt.

Waar er de laatste paar maanden nog veel tijd (vooral voor mij) in kruipt, is sporten. Roel heeft al een goed opgebouwde conditie, maar de mijne stond op een laag pitje. Na een jaar niet bewogen te hebben en wel plannen om zware trektochten te gaan maken op reis, moest ik hier maar eens aan werken. Zo kan ik toch met enige basisconditie vertrekken en niet op zo'n trektocht ergens achteraan bengelen met een rood aangelopen gezicht en in mezelf vloekend waar ik aan begonnen ben :-).

Nog een dikke twee maanden... tellen jullie mee af?

Voor foto's van onze reis (en vorige reizen) volg ons op Instagram: _adiosamigos

Adiós Amigos

Roel en Nele

1. Konings Gerda:
    ziet er een hele mooie reis uit !!veel reisplezier samen grts Gerda en Jan
  2. Van der linden marina:
    16 september 2015
    Ik wil heel graag jullie reisverhalen volgen Nele en Roel.
    Alvast heel veel succes gewenst.
    Groetjes van ons
  3. Gerd Beyers:
    Nele en Roel,
    Nog twee maanden en het is zover, de reis van jullie dromen!
    Wij wensen jullie heel veel geluk toe en zijn alvast heel benieuwd naar al jullie verhalen! ( we gaan jullie wel missen zenne) pa, ma en mops
  4. Evelien Meyvis:
    Oooooh spannend!
  5. Cindy:
    Hej zoetekes,
    zorg goed voor elkaar en geniet ervan!!
    Ik weet niet of ik veel naar de foto's ga kijken want dat pikt altijd zo... ;-)
    Dikke smakkerds xx
  6. Nele en Roel:
    16 september 2015
    Gerda en Marina: dankjewel!
    Ma en pa: wij gaan jullie ook missen!
    Evelien: kei spannend :-)
    Cindy: zullen we doen x
  7. Nies:
    17 september 2015
    Amai. Het komt nu echt dichtbij. Als ik een egoïst ben, zeur ik hier nu over hoe ik jullie ga missen en dat ik dit ook zou willen. Maar dat ben ik niet dus kijk ik er samen met jullie naar uit en gun ik jullie alle reisplezier in de wereld. Het wordt een geweldig avontuur met prachtige foto's, meeslepende verhalen en jaloersmakende whatsappjes :-) Het worden 6 heerlijke maanden!
  8. Kristen:
    17 september 2015
    Het begint nu echt wel te korten...
    Alvast heel veel plezier gewenst! Genieten maar van al dat moois... Maar eerst gaan we er samen nog (een paar keer) op klinken!
    Veel groetjes,
    Kristen ( en natuurlijk ook van Bert en Vik)
  9. Nele en Roel:
    21 september 2015
    Nies: Kei lief! Ik zal in jou plaats even zeuren hoe hard ik je ga missen ;-)
    Kristen: Mercikes :-) Gaan we zeker doen!
  10. Jules Neelen:
    19 november 2015
    Tante Nele en Roel

Als jullie niet op zo'n lange reis gaan, dan zal ik voortaan wel nonkel Roel zeggen.

Ok, dat is dan geregeld?

Daaaaaaag!
    Jules
  11. Els:
    25 november 2015
    Hoi Roel,
    Niettemin dat ik je hier op kantoor zeker wel ga missen, ga ik zeker jullie reisverhalen volgen.
    Alvast veel plezier en geniet ervan!
    Groetjes,
    els
  12. Erna Van Hout:
    2 december 2015
    Hallo,
    Het avontuur komt wel heel dichtbij nu...jullie hebben er al zoveel maanden naar uitgekeken. We wensen jullie veel reisplezier en hou het vooral veilig...
    Groetjes.
    Erna
  13. Gerda en Eddy:
    4 december 2015
    Nele en Roel geniet van deze wondermooie uitdaging.
  14. Ria Tilborghs:
    9 december 2015
    Goeie reis Roel en Nele. Houd ons op de hoogte. Spannend!
  15. Van der linden marina:
    12 december 2015
    Hey Nele, een hele fijne verjaardag van ons.
    Amuseer jullie op jullie droomreis en geniet er met volle teugen van!
    Groetjes Jan en Marina